Artykuly | Poradnik Restauratora

Opiniotwórczy branżowy miesięcznik ogólnopolski dla właścicieli i szefów kuchni lokali gastronomicznych –  nieprzerwanie 19 rok na rynku

Krakowska Szkoła Restauratorów: Od przywitania wszystko się zaczyna

16 listopada 2017

Każdy kelner powinien wiedzieć, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze, i że bardzo ciężko je zmienić. Goście wchodzący do restauracji zwracają uwagę na wszystko (wystrój, ilość gości, zapach, czystość, wygląd kelnera, jego obecność na sali, uśmiech i kontakt wzrokowy, to jak ich wita, etc.) - mówi Marcin Włodarczyk, trener sztuki restauracyjnej w Krakowskiej Szkole Restauratorów.

przeczytaj całość

Czy klient ma zawsze rację?

6 października 2017

Obsługując klientów w restauracji trafimy na osoby, którym można przypisać różne cechy. I tak, jak w życiu, spotykamy ludzi otwartych, skrytych, pewnych siebie czy nieufnych. Jednak to właśnie oni płacą rachunki, to oni przekażą opinię o naszym lokalu i wybiorą – lub nie – ponownie naszą restaurację. Innymi słowy – tak, klient ma zawsze rację.

przeczytaj całość

Szymon Kohut: Struktura firmy i podział zadań

30 sierpnia 2017

Struktura, standardy, procedury, organizacja - jakże profesjonalne są to słowa. Często używane, aby podkreślić, iż mówimy mądrze i znamy się na swojej pracy. Pozwolę sobie tym razem skupić się nad słowem struktura, oczywiście pod kątem zatrudnienia w restauracji: kto, co ma robić, czym się zajmować i jak rozłożyć pracę.

przeczytaj całość

Muzyka w restauracji a prawa autorskie

21 czerwca 2017

Odpowiednio dobrane ścieżki dźwiękowe wspomagają sprzedaż w restauracji. Dla restauratora odtwarzanie muzyki wiąże się jednak z kosztami w postaci opłat dla organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi. Istnieje jednak sposób na znacznie tańsze korzystanie z muzyki. Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Co więc wybrać?

przeczytaj całość

Karta menu im krótsza, tym lepsza – czy aby na pewno?

5 czerwca 2017

Od kilku lat modne są krótkie karty menu, lecz czy aby na pewno mają one wszędzie zastosowanie? Czy we wszystkich restauracjach powinno pojawić się minimalistyczne menu? Polecamy do przeczytania artykuł Szymona Kohuta, pomysłodawcy, założyciela i właściciela Krakowskiej Szkoły Restauratorów.

przeczytaj całość

Digital Signage oraz Social Mobile w gastronomii

31 maja 2017

Digital Signage oraz Social Mobile to bardzo szybko rozwijające się narzędzia marketingu sensorycznego. Zastosowanie najnowszych technologii projekcji cyfrowej oraz coraz lepszych kreacji reklamowych, przyczynia się do stale zwiększającej się popularności tych form przekazywania treści także w gastronomii.

przeczytaj całość

Muzyka, która przyciąga gości

3 maja 2017

Goście restauracji i innych konceptów gastronomicznych, kupują nie tylko posiłki, ale w dużym stopniu płacą także za wspomnienia i wrażenia, jakie wynoszą ze sobą do domu. Bardzo często, nawet z pozoru nieistotne kwestie i detale zmysłowe składające się na atmosferę lokalu i jego klimat otoczenia, okazują się niezmiernie ważne.

przeczytaj całość

Aromamarketing twojego lokalu

3 kwietnia 2017

Około 75% decyzji zakupowych podejmowanych jest pod wpływem emocji. Goście restauracji również dokonują wyboru menu zazwyczaj spontanicznie – dopiero w lokalu pod wpływem chwilowych doznań. Narzędziem które doskonale wpływa na ludzkie emocje i kreuje doznania, jest natomiast marketing sensoryczny. Jak zatem zwiększyć sprzedaż za pomocą zapachu?

przeczytaj całość

Czy kolory w restauracji wpływają na apetyt i nastrój gości?

3 marca 2017

Chcąc przyciągnąć klienta do restauracji, przede wszystkim koncentrujemy się na smacznej kuchni. Warto jednak zadbać o odpowiednie wnętrze naszego lokalu. Oprócz oryginalnych i praktycznych rozwiązań architektonicznych, powinniśmy położyć szczególny nacisk na dobór odpowiednich barw i kolorów. Dlaczego? Dlatego, że kolorystyka wnętrza odgrywa ogromną rolę w budowaniu wyjątkowego klimatu i nastroju, który przekłada się na zwiększony apetyt gości oraz większe przychody restauracji.

przeczytaj całość

Wydawca

ZDKP

Nasze tytuły

Partnerzy

Wydawca

Biuro Promocji i Reklamy "Generalczyk" sp.j.

ul. Szczęsna 10
60-587 Poznań
tel./fax (61) 852 08 94
email: redakcja@poradnikhandlowca.com.pl

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu

Michał Bobrowski

tel. (61) 850 19 33
michalb@poradnikhandlowca.com.pl

Specjalista ds. Sprzedaży i Marketingu

Nikodem Pankowiak

tel. (61) 851 37 08
nikodemp@poradnikrestauratora.com.pl