Ruszyła ogólnopolska kampania „Do usług – Nowi kelnerzy” | Poradnik Restauratora

Opiniotwórczy branżowy miesięcznik ogólnopolski dla właścicieli i szefów kuchni lokali gastronomicznych –  nieprzerwanie 20 rok na rynku

Ruszyła ogólnopolska kampania „Do usług – Nowi kelnerzy”

Ruszyła ogólnopolska kampania „Do usług – Nowi kelnerzy” mająca na celu promocję zawodu kelnera. Marta Jakubowska (restauratorka, Brasserie Warszawska), która była jedną z inicjatorek kampanii podczas spotkania w warszawskiej restauracji Pink Lobster, która odbyła się 2 lutego, stwierdziła, że mniej przypadkowości jest w poszukiwaniu pracowników w kuchni. Do pracy w niej pojawia się więcej świadomych ludzi, którzy swoją przyszłość wiążą z zawodem kucharza. Natomiast, jeśli chodzi o serwis, wciąż duża jest przypadkowość, jest wielu studentów. Na szczęście wśród restauratorów rośnie już świadomość wagi synergii kuchni i serwisu.

Inaczej problem przedstawił Radosław Fronc (restaurator, Szara Gęś), który uważa, że pozyskanie osoby o kompetencjach szefa kuchni, czy sous chefa jest znacznie trudniejsze, niż znalezienie kogoś uprzejmego, optymistycznego czy z ciekawymi pasjami do obsługi sali, którego można wykształcić. Z drugiej strony nie kategoryzuje, które kompetencje są bardziej lub mniej ważne, bo to dewastuje cały system zarządzania restauracją.

Marcin Wachowicz (restaurator, Aioli, Banjaluka, Momu) zaznaczył, że gastronomii potrzeba specjalistów. Jednak jeśli na nich nie trafimy, możemy zawsze wybrać rokujących ludzi, szkolić ich i rozwijać – nie ma znaczenia, czy to szef kuchni czy kelner. Zwłaszcza, że bez dobrego kelnera nie ma dobrego kucharza, bez dobrego kucharza nie ma dobrego kelnera.

Paweł Kałużny (dyrektor F&B, Hotel Rialto*****) nawiązując do potrzeby znalezienia specjalistów zwrócił z kolei uwagę na fakt, że należy pamiętać, aby zachować balans w swoim zespole. Nie można budować go z samych liderów, ale też nie wyłącznie z ludzi bez żadnego doświadczenia. Ważne jest też, aby dawać ludziom możliwość działania i wzbudzać w nich odpowiedzialność za tzw. „hospitality”.

Łukasz Okuniewicz (kelner, Fat Buddha Restaurant & Lounge), zaskoczył zebranych, że jest dumny ze swojego zawodu i podkreślił, że nie każdy kelner pragnie zostać managerem. Zdradził, że jemu osobiście „wejście za biurko” zabrałoby całą radość pracy. Woli być z gośćmi na sali i poznawać nowych, ciekawych ludzi. Zawód wykonuje od 13 lat i jeśli zdrowie mu pozwoli, planuje pozostać w nim na kolejnych 13.

O tym, jak budować zespół i lojalność opowiedział również gospodarz restauracji Pink Lobster Jarosław Walczyk. Mówi, że w zarządzaniu ludźmi bardzo ważne jest dawanie drugiej szansy. Ci, którzy już raz popełnili poważny błąd i musieli za niego odpokutować, później najczęściej okazują się świetnymi pracownikami. Dlatego, że bardzo uważają, aby drugi raz nie popełnić tego samego błędu.

Wszyscy rozmówcy zgodzili się, że nie ma nic złego w tym, że ludzie nie planują wiązać się z zawodem kelnera na całe życie. Ważne jest jednak, aby restauratorzy mając tę świadomość, wciąż decydowali się w ludzi inwestować i ich szkolić. Wówczas zarówno gastronomia będzie się profesjonalizować, jak i więcej osób stwierdzi, że chce w niej pozostać nie tylko na czas studiów, albo finansowych kryzysów w swoim życiu.

Aby zgłębić temat kampanii „Do usług – Nowi kelnerzy” zapraszamy na szereg konferencji gastronomicznych, które w tym roku odbędą się kolejno w Poznaniu (19.03), Warszawie (21.03), Krakowie, Gdańsku i Wrocławiu.

Źródło: Zespół MADE

Galeria

Zainteresował Cię temat? Udostępnij artykuł!
Kategoria
Wydarzenia
Tagi
Data dodania
12 lutego 2018

Podobne artykuły

Poznań stolicą kulinarnych inspiracji? Tak, Chef!

20 sierpnia 2018

26-27 września w Hali Widowiskowo-Sportowej „Arena” odbędą się 5. targi organizowane przez Chefs Culinar. Bezpośrednie rozmowy z producentami, degustacje artykułów oferowanych w szerokim asortymencie firmy i Dark Restaurant to tylko niektóre z atrakcji przygotowanych dla zaproszonych gości.

przeczytaj całość

4. Ogólnopolski Zlot Kucharzy

13 sierpnia 2018

14 sierpnia, w samym centrum Polski, w Aleksandrowie Łódzkim w Hotelu Jan Sanders odbędzie się 4. Ogólnopolski Zlot Kucharzy.

przeczytaj całość

Więcej w dziale

Wydawca

ZDKP

Nasze tytuły

Partnerzy

Wydawca

Biuro Promocji i Reklamy "Generalczyk" sp.j.

ul. Szczęsna 10
60-587 Poznań
tel./fax (61) 852 08 94
email: redakcja@poradnikhandlowca.com.pl

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu

Michał Bobrowski

tel. (61) 850 19 33
michalb@poradnikhandlowca.com.pl

Specjalista ds. Sprzedaży i Marketingu

Anita Kubiak

tel. (61) 851 37 08
anitak@poradnikrestauratora.com.pl